Saturday, November 12, 2016

Di sebalik nama Shaklee

SHAKLEE?
Mana datangnya nama SHAKLEE? Pengasasnya adalah DR.FORREST SHAKLEE
-------------------------------------------------------------
Petang2 ni lina kongsikan sikit background dia ye..

Dr. Forrest Shaklee dilahirkan pada bulan November di Carlisle, Iowa. Sewaktu beliau dilahirkan, beliau disahkan menghidapi penyakit tuberculosis (batuk kering). Doktor kemudian meramalkan beliau hanya boleh hidup sehingga berumur 8 tahun

Disebabkan penyakit beliau, keluarganya membuat keputusan untuk berpindah ke utara Iowa kerana percaya rawatan terbaik untuk batuk kering adalah udara yang bersih, segar serta rehat yang mencukupi.

Melalui tumbuhan dan herba inilah ibunya berusaha agar Dr Shaklee kembali sihat dari penyakitnya.

Melalui minat mendalam terhadap pengubatan, Dr Shaklee mula mengkaji keperluan & merawat penyakit melalui ilmu nutrisi.

Dr. Forrest Shaklee mengasaskan Shaklee Corporation pada tahun 1956 dengan kesedaran bahawa sains dan alam semulajadi mampu digabungkan untuk menjadi penawar terbaik untuk kesihatan manusia. Antara falsafah penting yang beliau pegang ialah Living in Harmony with Nature®.

Berpegang kepada prinsip di atas, Dr. Shaklee telah mengasaskan produk suplemen semulajadi dan pencuci terbaik yang mesra alam sekitar. Produk-produk ini menjadi asas pembentukan syarikat Shaklee dengan konsep “Mencipta Kehidupan Yang Lebih Baik”.

Dr Forrest Shaklee adalah insan yang berterusan memberi inspirasi kepada kejayaan Shaklee International.

Sebagai SID Shaklee moga kita juga berterusan memberi inspirasi & menambahbaik kehidupan yang lain serta meningkatan kesedaraan penjagaan kesihatan.

Always Green
Always Safe
Always Works

#tsunamishaklee
#16theBest


About Lina

Nor Lina Iryani, merupakan isteri seorang pelaut dan mempunyai dua puteri. Berkhidmat sebagai seorang guru yang menjadikan Shaklee sebagai bisnes keluarga untuk menjaga kesihatan diri, keluarga dan masyarakat umumnya..

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment