Thursday, May 05, 2016

Healing Crisis

Assalammualaikum semua...nak kongsikan sikit pasal healing crisis..ada org alami..ada yg tak..bergantung pada kandungan toksin dalam badan....

Apa itu Healing Crisis?

Healing Crisis ialah kesan yang dirasai oleh mereka yang mengambil supplement atau makanan tambahan.
Ini berlaku bila tubuh badan kita yang banyak radikal bebas mula membebaskan toksin dan membina semula sel-sel tubuh hasil dari pengambilan pemakanan tambahan.

Analogi mudah...bayangkan kita ada tong yg dah lama tak guna..mesti kotor..bila isi air agak2 air tu bersih tak? Tak kan?
Jadi kena bersihkan tong tu dulu...baru dapat isi air bersih...ehh...ok tak analogi ni?hehe

Menurut 'Hering's Law of Cure', Healing crisis ialah semua proses penyembuhan bermula dari dalam ke luar, dari kepala ke badan yakni pada keadaan bertentangan sepertimana sesuatu penyakit itu menampakkan tanda-tandanya. Oleh yang demikian, tisu-tisu dan sel-sel mula membuang toksin. Jadi mereka yang pertama kali mengambil nutrien bermutu ini akan mula berasa tak sedap badan, mungkin demam, sakit kepala, sakit pinggang, muntah-muntah dan sebagainya.

Sebenarnya apa yang anda alami itu bukanlah kesan sampingan tetapi adalah proses penyembuhan yang baik untuk tubuh badan dan menandakan supplement yang anda makan itu menunjukkan tindakbalas yang baik.

Ok...jangan risau2...

Badan pun kena servis tau! Jaga baik2 AMANAH Allah bagi..😉


About Lina

Nor Lina Iryani, merupakan isteri seorang pelaut dan mempunyai dua puteri. Berkhidmat sebagai seorang guru yang menjadikan Shaklee sebagai bisnes keluarga untuk menjaga kesihatan diri, keluarga dan masyarakat umumnya..

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment