Saturday, April 08, 2017

Rawat Rasa 'Down' dan Stress

Esok kerja??!
Malasnyaaa!!
Argghhh stress!!
......
Pernah ke anda alami perasaan sebegini. Haa ini sebenarnya petanda kurangnya aktiviti neurotransmitter dalam otak.

Kekurangan aktiviti ini boleh menyebabkan kemurungan dan perasaan mudah "down".

Lina ada set yang sangat2 membantu:

1) Performance drink
Bersifat isotonik iaitu minumam ini mempunyai jumlah kepekatan karbohidrat yang sama dengan darah kita. Kesannya ia akan mudah diserap dan sekaligus meningkatkan kadar gula di dalam darah dan impaknya- tubuh anda LEBIH CERGAS dan KURANG PENAT!

2) Energizing Soy Protein (ESP)
Menghasilkan/menggantikan sel-sel dan tisu badan yang telah rosak atau mati dengan sel atau tisu yang baru. Rambut, kulit, mata, otot dan organ-organ kita semuanya dibina daripada protein. Juga sebagai sumber utama tenaga.

3) Omega Guard
Terdapat bukti yang memberangsangkan berkenaan omega-3 memainkan peranan penting dalam otak manusia. Dan mereka yang menderita kenurungan mempunyai jumlah omega-3 yang rendah.
Terdapat juga bukti omega-3 boleh membantu mereka yang mengidap skizofernia dan kemurungan akibat gangguan mental.

4) Lecithin
Tahukah kita yang 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati adalah lecithin. Lecithin mengandungi kolina yang mana merupakan satu keperluan untuk otak berfungsi dengan sempurna.
Lecithin memberi bekalan kolina dan acethycholine. Acethycholine ni penting untuk fungsi otak yang sentiasa digunakan untuk berfikir, mengingat, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, bermain dan macam-macam lagi.

5) Bcomplex
Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia

Ini secara ringkasnya sahaja, maklumat lanjut hubungi je lina👉

0135907399
Lina

Apapun jangan lupa zikrullah....

About Lina

Nor Lina Iryani, merupakan isteri seorang pelaut dan mempunyai dua puteri. Berkhidmat sebagai seorang guru yang menjadikan Shaklee sebagai bisnes keluarga untuk menjaga kesihatan diri, keluarga dan masyarakat umumnya..

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment