Friday, January 26, 2018

Bina "habit" dalam 21hari

"We first make our habits then our habits make us."

Habit ni benda yang kita terbiasa buat dan lama2 dah jadi biasa. Nak bina habit yang baik, cuba ulang2 perkara tu sampai 21 hari. Contoh bangun2 je pagi nak tahajud. Buat hari2 sampai memang jadi habit.

Lina ada satu habit yang boleh buat lina cintakan shaklee.hehe.. Lina suka sangat cari maklumat baru. Contohnya kan, baru2 ni lina dapat tahu ada pelajar dalam kelas kena influenza B, lina akan search dan belajar tentang influenza tu. Puas hati dapat maklumat sikit2.hehe

Samalah bila bawa anak jumpa doktor atau lina sendiri jumpa, lina suka tanya dan ambil tahu lagi tentang apa yang doktor terangkan. Contoh kan masa lina kena masititis beberapa tahun lalu. Lina tanya doktor dan siap buat entri di blog. Sebab masa tu pertama kali tahu tentang masititis. Sambil2 search dan baca lagi.

Eh cukuplah celoteh pagi2.hehe

Lina ada satu habit dulu. Tapi sekarang dah takde. Dulu lina akan telek2 barang baru beli contoh kasut sampai bawa ke tepi katil masa tidur. Ni kira kalau puas hati sangat lah. Tapi sekarang takde dah.hahahaha..............😂😂😂

Menurun ke anak kedua. Keychain bear kecil ayah baru belikan dia suka sangat2 sampai bawa tido sekali 😂

Apa habit korang eh?

#tsunamishaklee
#tsunami2018
#dong16ap
About Lina

Nor Lina Iryani, merupakan isteri seorang pelaut dan mempunyai dua puteri. Berkhidmat sebagai seorang guru yang menjadikan Shaklee sebagai bisnes keluarga untuk menjaga kesihatan diri, keluarga dan masyarakat umumnya..

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment