Saturday, May 19, 2018

Hilangkan Stress dan Kepenatan Menjadi Pendidik

Assalammualaikum semua...
16 Mei setiap tahun adalah hari di mana seluruh Malaysia menyambut Hari Guru.

Lina ingin mengambil kesempatan mengucapkan "Selamat Hari Guru!" buat semua guru di Malaysia. Belum terlambat lagi kan?hehe. 

Teruskan mendidik dengan ikhlas dan niatkan bahawa Allah telah memilih kita sebagai insan yang akan membentuk anak bangsa, dan setiap apa kita lakukan adalah ibadah.

Alhamdulillah, lina juga merupakan seorang guru dan ini adalah tahun ke7 lina menyambut Hari Guru. Tahun pertama semasa praktikal di Gombak dan 6 tahun sebagai guru di KYS. Berada di kasut seorang guru, lina amat memahami tekanan dan bebanan yang ditanggung oleh seorang guru.  

Menjadi seorang guru yang mahukan yang terbaik buat anak murid, guru haruslah sentiasa sihat dan cergas. Selain kesihatan fizikal, kesihatan mental juga adalah amat penting bagi seorang guru.

Produk2 yang membantu guru kekal cergas yang lina sendiri amalkan adalah:
1) B complex
2) VIVIX
3) ESP energizing soy protein
4) Vitalea

Bcomplex membantu menukarkan makanan kepada tenaga selain vitamin B adalah ubat kepada stress. Pengambilan vitamin B yang mencukupi menunjukkan bahawa seseorang mampu menjadi lebih tenang dan tidak tertekan. Bcomplex juga dikenal sebagai vitamin Anti Stress.

VIVIX adalah sangat berkuasa. Mempunyai kandungan 10x resveratrol yang memberi tenaga terus kepada mitokondria sel. Membaiki sel yang rosak serta memelihara dna sel.

ESP pula mempunyai indeks Glisemic yang rendah yang bukan sahaja bagus untuk pesakit kencing manis, namun menyebabkannya dihadam secara perlahan-lahan oleh perut yang menyebabkan tenaga dilepaskan secara perlahan-lahan dan konsisten untuk rasa kenyang yang lama. 

Untuk ibu menyusu pula, ia membantu di dalam penghasilan susu ibu yang berkualiti kerapa protien merupakan komposisi penting di dalam susu ibu. Yang paling best, susu ibu kelihatan pekat dan berkrim! (Pengalaman sendiri)

Mulakan pagi hari dengan bancuhan ESP dan satu sudu teh VIVIX mampu memberi impak maksima dalam hidup para guru. 

Alhamdulillah, setelah mengambil produk2 ini lina lebih cergas dan bila pulang ke rumah masih bertenaga melaksanakan tugasan sebagai isteri dan ibu. 

Lina ingin membantu rakan2 guru supaya sentiasa cergas dan sihat berpanjangan. Khidmat bakti anda amat diperlukan bagi pembangunan anak bangsa kita.

HUBUNGI
0135907399
Lina
About Lina

Nor Lina Iryani, merupakan isteri seorang pelaut dan mempunyai dua puteri. Berkhidmat sebagai seorang guru yang menjadikan Shaklee sebagai bisnes keluarga untuk menjaga kesihatan diri, keluarga dan masyarakat umumnya..

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment