Wednesday, August 03, 2016

Bangunan Mesra Alam

Headquarters Shaklee di USA
.
Bukan sahaja menghasilkan vitamin semulajadi melalui research2 oleh saintis2 pakar, malah mengaplikasikan "semulajadi" dan "mesra alam" ke dalam bangunan dan persekitarannya juga..
.
🌱Semua karpet di Shaklee HQ diperbuat daripada bahan kitar semula. Setiap karpet dipotong dan dipasang bersaiz empat segi kecil. Tujuannya, kalau karpet tu kotor atau rosak, cuma perlu tukar sebahagian kecil tu je. Tak perlu tukar semua karpet.

🌱Cat di dinding juga semuanya diperbuat daripada bahan semulajadi tanpa sebarang chemicals atau bahan toxin yang merbahaya.

🌱Design tingkap pejabat shaklee diperbuat dari kaca membolehkan cahaya matahari masuk dengan banyak dan mengurangkan penggunaan elektrik.

🌱Suhu aircond di dalam bangunan ini disetkan secara automatik. Jika ramai atau tak ramai orang, suhu automatik disesuaikan ikut keadaan. Jadi boleh jimatkan penggunaan elektrik.

🌱Persekitarannya hijau.
Ada taman di mana pokok pertama hingga ke sejuta ditanam oleh Roger Barnett sempena projek "1 Million Trees"

Ni lah baru dikatakan betul2 MESRA ALAM
Betul2 WOW kan? 😉


About Lina

Nor Lina Iryani, merupakan isteri seorang pelaut dan mempunyai dua puteri. Berkhidmat sebagai seorang guru yang menjadikan Shaklee sebagai bisnes keluarga untuk menjaga kesihatan diri, keluarga dan masyarakat umumnya..

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment