Wednesday, September 21, 2016

Cara Detox Hati

[DETOX HATI]
Assalammualaikum semua...semoga sihat2 sejahtera ye...
..
Hari ni lina nak kongsikan tentang DETOX HATI, biasanya kita dengar detox dikaitkan dengan usus, perut dsb tapi jarang dengar tentang detox hati..walhal hati ni sangat2 penting untuk kita detox..
..
Meh kita mulakan dengan peranan hati dalam tubuh kita...antaranya, merembeskan hempedu untuk penyerapan vitaminADEK, metabolisma lemak, mengawal paras gula dalam darah dan banyak lagi...bayangkan penatnya hari kita ni bekerja...........
..
Pakar Gastroenterologi dari sebuah pusat perubatan swasta di Petaling Jaya, Selangor, Dr. Loong Yik Yee, berkata :
"Amalan gaya hidup kurang sihat boleh menjejaskan fungsi hati yang menyebabkan KEROSAKAN KETARA kepada badan kita."

"Penyakit hati ialah istilah luas yang meliputi semua masalah yang mungkin menyebabkan hati gagal melaksanakan fungsi yang sepatutnya dilakukan."

..
Antara penyakit yang berpunca dari hati yang tidak sihat adalah perut buncit, lingkaran bawah mata gelap, mata menjadi kuning...bahaya kan....sebab tu lah kita kena bantu hati berfungsi dengan baik dengan DETOX HATI (ni sudut kesihatn ye, detox dalaman dengan zikrullah 😉)
..
Habis macam mana ye nak detox hati?
Kita ada DTX complex, ambil 3biji sehari bagi membersihkan hati dari toksin2, dengan hati yang sihat barulah tubuh boleh sihat....jangan tunggu2...mulakan hari ini.....jom detox!!
..
..
..
0135907399
Lina
#Leader Aurora

Member of #ireach #richfamily #bintang #aweaome


About Lina

Nor Lina Iryani, merupakan isteri seorang pelaut dan mempunyai dua puteri. Berkhidmat sebagai seorang guru yang menjadikan Shaklee sebagai bisnes keluarga untuk menjaga kesihatan diri, keluarga dan masyarakat umumnya..

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment