Thursday, August 17, 2017

Car Menurunkan Paras Kolestrol

CARA MENURUNKAN PARAS KOLESTROL

Tempoh hari, di sekolah lina ada pemeriksaan darah, dan apabila mendapat keputusan, ada cikgu yang badannya kecil sahaja tetapi bacaan kolestrol melebihi yang sepatutnya. Jadi walaupun anda kurus tak semestinya bebas kolestrol tinggi. Kena jaga2 juga tau.

Ok, sebelum lina bagi tips, apa tu kolestrol?

Kolesterol datang dari dua sumber: badan dan makanan. Hati anda dan sel-sel lain dalam tubuh anda menghasilkan 75% dari kolesterol darah. Selebihnya 25% datang dari makanan yang anda makan.

Kolesterol LDL adalah kolesterol ‘jahat’. Apabila ia terlalu banyak berkitar dalam darah, ia boleh menyumbat arteri, meningkatkan risiko anda untuk serangan jantung dan strok. Kolesterol LDL dihasilkan secara semulajadi oleh tubuh, tetapi ramai orang mewarisi gen yang menyebabkan mereka menghasilkannya terlalu banyak. Memakan lemak tepu, lemak trans dan kolesterol makanan juga meningkatkan jumlahnya yang ada pada anda.

Dalam shaklee, set kolestrol ada dua yang utama iaitu PHYTOCOL dan OMEGA GUARD.

👉OmegaGuard : EPA dan DHA menurunkan kadar kolesterol ‘jahat’ LDL. Ia mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. Asid lemak Omega-3 memelihara tekanan darah dan paras normal trigliserida

👉Phytocol-ST : Membantu menghalang penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL

Kombo kedua2 ini sangat membantu menurunkan paras kolestrol dalam darah. Ingat, kolestrol yang banyak menyebabkan arteri tersumbat. Bahaya tau!

Makan pun kena jaga, kangan kerap makan berminyak, biasakan pemakanan sihat dan seimbang.

Boleh hubungi lina untuk maklumat lanjut!
0135907399
Lina

#gempakbintang
#fantastic4
About Lina

Nor Lina Iryani, merupakan isteri seorang pelaut dan mempunyai dua puteri. Berkhidmat sebagai seorang guru yang menjadikan Shaklee sebagai bisnes keluarga untuk menjaga kesihatan diri, keluarga dan masyarakat umumnya..

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment