Sunday, August 20, 2017

Jangan biarkan anda jadi mangsa osteoperosis

SANGGUPKAH ANDA RISIKOKAN DIRI TERKENA OSTEOPEROSIS?

Wanita lebih cenderung dan mudah terkena osteoperosis. Ini disebabkan wanita mengandung dan menyusukan. Andainya kalsium yang diambil tidak mencukupi maka kalsium dari tulang akan diambil. Jadi mudahlah tulang reput, gigi retak. Cukup tak keperluan kalsium tu?

Walaupun kalsium boleh didapati melalui diet, tapi jarang mencukupi. Pengambilan makanan tambahan kalsium dapat membantu. Hanya dengan memastikan pengambilan kalsium yang mencukupi setiap hari, jumlah kalsium dalam darah dapat dikekalkan dan kehilangan kalsium daripada tulang dapat dielakkan.

Bagi golongan dewasa, keperluan harian adalah antara 1000 ke 1200 mg kalsium. Keperluan akan meningkat bagi golongan tertentu seperti wanita mengandung dan ibu yang menyusukan anak serta warga tua.

Badan akan menyerap kalsium secara maksimum sebelum seseorang itu berumur 35 tahun.
Jadi kalau umur dah lebih 35tahun, tak perlu ke makan kalsium?
Lagi lah penting sebab dapat mengurangkan risiko keretakan tulang dan mampu mengekalkan kesihatan tulang yang baik. Kalau tak habis diambil dari tulang dan gigi.

Makanan tambahan yang lina nak cadang adalah OSTEMATRIX. Lengkap dengan kalsium, magnesium dan vitaminD.

Jom jaga kesihatan tulang!

0135907399
Lina

#gempakbintang
#fantastic4
About Lina

Nor Lina Iryani, merupakan isteri seorang pelaut dan mempunyai dua puteri. Berkhidmat sebagai seorang guru yang menjadikan Shaklee sebagai bisnes keluarga untuk menjaga kesihatan diri, keluarga dan masyarakat umumnya..

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment